23 April 2013

#1 somebody that i used to know

berat rasanya menempuh hari hari mendatang. dengan kau masih berada di sisi. tanpa dapat melihatmu seperti mana dahulu. tanpa dapat menyentuhmu seperti mana dahulu. sebelum kau pergi meninggalkan aku. i mean it is not literally u are leaving me. but you are married right? aku dah tak boleh ada perasaan pada kau lagi. kau dah sah menjadi milik dia. milik suami kau. orang yang kau lebih cintai dari aku yang kerdil ini. aku tahu sangat sukar untuk kau membuat keputusan itu. aku tahu betapa hancurnya hati kau tatkala mengetahui yang aku ada menyimpan perasaan terhadap kau. kerana perhubungan kita sebagai kawan sangat baik. tiada masalah pun selama ni. kita dah macam adik beradik. macam bff. best friend forever. sampaikan orang sekeliling yang memandang kita berkepit hari hari dah boleh bergosip pasal kita. katakan kita ni couple. sepasang kekasih yang bahagia. bergelak ketawa sama-sama. makan sama-sama. aku hantar kau balik rumah. kau hantarkan aku balik rumah. bertepuk tampar gurau cubit semua cukup. aku ingat lagi kau cubit aku sampai lebam sebab kau tak puas hati aku gelakkan kau masa kau salah cakap omputih. masa tu muka kau da merah menahan malu. heh kelakar gak masa tu. hasilnya tangan aku biru-biru kena cubit. seminggu jugak kesan nya tu.



masa berlalu, hari-hari kita spend time together. aku dapat rasakan something yang lain. perasaan yang lebih dari seorang kawan. mungkin kau tak perasan waktu tu. sebab aku tau kau ni lembab jugak kadang-kadang. ketawa kecil. aku tahu kau dah ada boyfriend. dah 4 tahun perhubungan kau dengan dia. aku tahu kau pun taknak terjadi apa-apa masalah dalam perhubungan dengan dia. kau pulak selalu cerita hal kau dengan dia. mula-mula aku layankan aje. tapi lama-lama remuk juga hati aku ni. aku pun tahu aku tak sepatutnya ada perasaan tu pada kau. i dont wanna ruin our relationship. aku takut kau pergi jauh dari aku. tapi kalau dah hari-hari kita ber whatsapp ber sms sampai sebelum tido pun siap ucap goodnite to each other. sampaikan kau cakap aku ni ubat tido kau. sebelum kau tido mesti kau whatsapp aku dulu. lepas tu baru kau bole tido.


jadi aku pun memberanikan diri untuk jujur dengan kau tentang perasaan aku ni. dan syukurlah. kau tidak menjauhkan diri dari aku. kau cuma terkejut. dan tanya kau dengan muka comel kau tu. apa yang aku suka pada kau. aku pun jawab dengan muka selamba. semua yang ada pada kau semua aku suka. kau pun buat muka comel lagi. aku pulak balas dengan muka menyampah. nak cover cool. padahal dalam hati tengah menari ballet. but since u still in relationship and have a boyfriend, kau tak bole beri aku apa-apa jawapan. kau tak bole beri aku harapan. kau tak nak sakitkan hati aku. kau tak nak hancurkan hati aku. dan kau juga taknak hancurkan hati dia. kau kata, dia tak buat salah apa pun. jadi tak adil untuk kau hancurkan hati dia setelah kau memilih aku. aku pun dengan muka cool, aku cakap kau boleh membuat pilihan. kau berhak untuk menentukan siapa untuk kau cintai. aku tak akan memaksa. aku cuma akan membuat yang terbaik untuk membuktikan akulah yang terbaik untuk berada di sisi kau.

aku sabar dan terus menunggu kau. aku cuba lakukan apa yang termampu. hanya untuk memenangi hati kau. aku layankan kerenah kau. aku layankan mood kau kalau kau tengah marah-marah. tengah period. aku layankan sifat manja kau. kau tak boleh drive manual kan. jadi kalau kau terpaksa untuk pergi ke tempat yang pakai kereta manual, aku yang akan jadi driver kau. satu hari suntuk jadi driver kau pun aku tak kisah. asalkan aku dapat meluangkan masa bersama kau. padahal kerja kat ofis berlambak menunggu aku. dan aku juga tak kisah kalau kena balik lambat semata-mata untuk menemani kau buat kerja sampai lewat malam. sebab aku pun risaukan keselamatan kau kalau kau kerja sorang sampai malam. jadi aku pun dengan rela hati temankan kau. lepas tu kita pegi makan sama-sama. temankan kau sampai depan rumah sewa. sebab kawasan rumah kau gelap dan bahaya. aku sangat-sangat risaukan keselamatan kau.

pendek kata kita ni langsung tiada masalah. boleh bercerita macam-macam. kongsi pengalaman suka duka. saling kutuk mengutuk. kau marah aku senyap. aku marah kau senyap. semuanya satu kepala. daripada pemilihan selipar sampailah ke ideologi dan pandangan untuk masa depan. sampaikan aku rasa kau lah the one dan soulmate untuk aku. sampaikan aku rasa we are meant to be together. 

everything went well until...........................


2 ulasan:

Noratisa Nasir berkata...

apa ending nyaaaaa? mohon sambung sampai kesudahannya

Fit berkata...

terima kasih kerana menunggu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...