02 Julai 2010

anak tekak main congkak

baiklah. hari ni aku nak ceritakan cket tentang email yang aku penah dapat bulan 1 itu ari. email tu menceritakan tentang article dakyah yang menyesatkan yang di terbitkan oleh kristian. email itu datang nya dari saudara zulkifli bin nordin. aku pon tak kenal beliau ni siapa. email ni pon adalah atas orang atas orang dan atas orang yang mempunyai email aku dan beliau memforwardkan bende ni kat aku.

dakyah yang menyesatkan ini ialah penggunaan nama Allah yang ternyata disalah gunakan dari kacamata akidah Islam dan boleh mengelirukan kita semua. ini juga mungkin adalah konspirasi halus yahudi dan kristian untuk menjatuhkan dan memesongkan Islam.

cerita ni mungkin da agak lapuk bagi korang tapi aku tetap nk buat entri pasal ni gak. kenapa? sebab aku nk berkongsi maklumat dan...................aku takde idea nk update blog. T_T




dan ini ada sepotong ayat untuk korang insaf.

surah at-Taubah: ayat 30-32

"Kaum Yahudi mengatakan , 'Uzair itu anak ALLAH' dan kaum Kristian pula berkata 'Isa (Jesus) itu anak ALLAH. Demikian itulah ucapan mereka dengan mulut mereka, mereka meniru perkataan orang-orang kafir yang terdahulu. Dila'nati ALLAH mereka, bagaimana mereka sampai berpaling".

"Mereka (Yahudi & Kristian) menjadikan orang 'alimnya, dan rahib-rahib mereka sebagai tuhan selain ALLAH, dan (juga mereka mempertuhankan) Al Masih Putera Maryam (Jesus); padahal mereka hanya disuruh menyembah ALLAH Tuhan Yang Satu, tidak ada tuhan (yang berhak disembah) selain Dia (ALLAH). Maha suci ALLAH dari apa yang persekutukan".

Mereka mahu memadamkan cahaya (agama) ALLAH dengan mulut (ucapan-ucapan) mereka, dan ALLAH tidak menghendaki selain menyempurnakan cahayaNya, walaupun orang-orang kafir tidak menyukainya".


da insaf belom? hah saba jap. ade lagi ni bai.

surah Al Ikhlas: ayat 1-4

"Katakanlah, "Dialah ALLAH Tuhan Yang Maha Esa (Satu), ALLAH adalah Tuhan yang bergantung kepadaNya segala sesuatu, Dia tiada beranak dan tiada pula diperanakkan, dan tidak ada sesuatu pun yang sekufu (setaraf) dengan Dia".


ok aku rase korang pon da insaf da. aku pon da seram sejuk je rase ni. dan akhir kata, apa? selalunye ahmad nabil akan kata apa? lu pikir la sendiri kan? sekarang da tuka da. aaa kite renung-renungkan dan selamat beramal. bye.

3 ulasan:

d-na berkata...

kamu salah faham dgn semuanya jd tlg jgn tulis benda yg kamu tdk tau.. semua anggapan kmu adalah salah sama sekali... knp isu agama harus d bahas dlm blog ni....???? spatutnya kita saling mghormati sesama kita.... peace

Fit berkata...

1st of all, tanx sbb anda menyuarakan pendapat pada sy and i appreciate it..

2nd, di perenggan pertama lagi sy dah ckp yg bende ni bukan pendapat atau pandangan sy tentang isu ni..sy cuma copy paste dr saudara zulkifli..sila baca dgn teliti sblm membuat sebarang comment..

3rd, sy faham anda seorang kristian, tp di sini sy ingin menegaskan sy tidak berniat langsung untuk membuat kenyataan keagamaan atau politik dan pernyataan ini di buat dengan tiada keuntungan pada mana2 pihak atau individu tertentu..entri ini di tulis hanya untuk mengupdate blog di kala ketandusan idea dan ia hanya di COPY PASTE..

4th, im sorry but i have to say, this is my blog and it's up to me nk tulis pasal apa pon..so chill out..


>peace no war and say no to racism<

Afzainizam berkata...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
WELCOME—WELCOME-- WELCOME
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
WELCOME.WORLDCUP  
╔══╦══╗╔╦══╗  
╚═╗║╔╗║║║╔╗║    
╔═╝║║║║║║║║║ 
║╔═╣║║║║║║║║    
║╚═╣╚╝║║║╚╝║    
╚══╩══╝╚╩══╝
SAY.NO.JUDI.BOLA
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
WELCOME-- WELCOME-- WELCOME
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

uhhhhh tak mau komen lah takut gak nak kata...

but aku ade baca pasal artikel ni suatau masa dulu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...