23 November 2010

puisi buruk - part 1

aku keletihan dan kepenatan

walaupun sudah berhempas pulas

aku perah segala keringat

aku berikan segala usaha

aku letakkan segala harapan

tetapi apa yang ku dapat

tidak ku jangka begini kesudahan nya

mungkin usaha ku tidak mencukupi

mungkin harapan ku terlalu tinggi

mungkin nasib ku sudah begini

apa yang pasti

mimpi hanyalah sekadar ilusi

impian hanyalah sekadar angan-angan

yang tak mampu ku capai

yang tak mampu ku miliki

"jangan meletakkan harapan terlalu tinggi"

"nanti pasti akan jatuh terduduk"

bilakah akan terpancar sinar harapan?

bilakah akan terbit fajar impian?

yang akan sedarkan aku dari tidur

yang akan menerangi gelap malam ku

memberi seribu satu kebahagiaan.



nota lemak : puisi ini bukan bertemakan percintaan.

4 ulasan:

Afzainizam berkata...

★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★
buat pembaca blog kami
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★

Salam kunjungan salam ziarah…. yup mimpi tu mainan tidorrr
jangan lupa basuh kaki yeee

jangan letak harapan tinggi pasal nanti senonggeng kecewa

wooooo kena usaha broooo jangan kecewa beb

Fit berkata...

tu laa byk yg aku plan lately ni x menjadi..rase downnnn sgtt hahaha haatooiiyaaaii

Haziqah Muhamad berkata...

There is nothing wrong if you have a high expectations on things that you want to achieve in your life. Because at the end of the day, it's the effort that counts. Struggle as much as you could, sooner or later you'll find out that the effort pays off. :)

Fit berkata...

tanx cik daboo atas segala kata2 semangat dan nasihat itu..im really appreciate it =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...