14 Jun 2010

Dongeng Cerita Rakyat

~ huhuhuhuuuu ~

"LuaranKu seorang lelaki yang Macho & Cool tp sape yg tau didalam hati ku tgh menangis dgn teresak-esaknya ketika ini"..itulah luahan seorg sahabat ku pabila kepercayaan & harapannya telah dimusnahkan.. ~ kesian ~

Baru ku percaya zaman ini sume memandang pada rupa & kebendaan..(base on true story)
Ungkapan "I xmemilih pada rupa atau harta" tidak lagi boleh diterima pakai & boleh diragui bila seseorg mengungkapkannya kerna ia hanya pada kata-kata sahaja tapi pada hakikatnya adalah disebaliknya.. ~ hampeh ~

Mungkin aku tidak kaya, tidak memiliki Ferratarik, ataupun Lambogimik, ataupun paling kurang seketul Hammer H2..tapi aku kaya dgn budi perketi & aku ada Honda Ex5 yg telah berbakti padaku agar dapatku mencari rezki utk diriku & juga dptlah serba sedikit membantu keluarga, setelahsekian lama keluargaku membesarkan aku & menyekolahkan aku agar aku menjadi seorg insan yg berguna utk agama bangsa & tanahair..

agar aku kenal betapa peritnya mencari rezki supaya aku lebih mengsyukuri akan nikmat tersebut tidak lah aku menjadi seperti anak muda mudi dizaman ini yg seusia dgn ku yg asyik mencari keseronokan syurga dunia..menghabiskn masa & duit dipusat-pusat hiburan, terkinja disana-sini, berpelukan tidak kira lelaki sama lelaki, perempuan sama perempuan, lelaki sama perempuan, & perempuan sama lelaki, itu belum lagi yg ber'comolot' dicelah bangku-bangku kelab, tandas-tandas awam dikelab, bawah meja atas meja, dan bermacam-macam lagi tempat yg mereka rasa sesuai utk melakukan aktiviti itu..dan pengakhirannya adalah dibilik-bilik mengikut kemampuan masing-masing hotel 5star, 4star, 3star, 2star, 1star, & yg paling hina sekali bilik kongsikong pon boleh..

Tapi itulah dia dunia sekarang yang anak bangsa kita diami yg alpa akan itu semua, cuma yg mereka kejar adalah keseronokan semata-mata..adakah itu yg perlu dilalui oleh negara-negara yg ingin maju, kerosakan akhlak... ~ hermmm ~

by the apprentice

3 ulasan:

liza1907 berkata...

hmmmm..... i like ur thinking! though bunyinya macam kecewa, but ur on the right track... chins up!

LyNn HaMzAh berkata...

erm...memang banyak yang betul dalam entry nie...

Fit berkata...

Thanks

~ The Apprentice ~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...