30 Jun 2010

hilang dalam terang

apa yang korang rasa, pikir, tenung, tilik, renung-renungkan sambil menyebut selamat beramal apabila....................

korang jalan-jalan atau berjogging atau naik basikal sambil dengar lagu dan kat telinga ada headfon di sebuah kawasan perumahan dan tiba-tiba..................

korang nampak seorang gadis bertudung ayu dan suci wajah nya keluar dari rumah. berbaju kurung menawan dengan lenggang lenggok yang bisa meruntun hati seorang lelaki.

dan beliau menggalas sebuah beg di bahu. oh mungkin beliau ingin pergi ke kelas tuisyen.

beliau berjalan sehingga ke penghujung jalan. agak jauh dari rumah nya. dan di situ terdapat sebuah kereta menanti. seorang lelaki berkumis memakai topi dengan lagak seorang romeo menghisap sebatang rokok dunhill. dan menghembus asap satu per satu ke arah side mirror berkali-kali.

dan di tepi kereta, gadis itu menanggalkan tudung beliau dan terserlah lah rambut nya yang keperangan. sambil membuka pintu lalu masuk ke dalam kereta, gadis tersebut mengeluarkan baju tanpa lengan nya dan skirt pendek dianggarkan paras paha dari dalam beg yang di sandang tadi.

lalu kereta itu meluncur pantas tanpa mempedulikan jasad bernyawa di sekeliling mereka. dan dalam perjalanan, mereka ketawa girang bagaikan sudah membuat sesuatu yang menyeronokkan.

sekian.

2 ulasan:

liza1907 berkata...

this reminds me when i was very very much younger.... minus the rambut keperangan, the car, baju tanpa lengan and skirt pendek! i walked to the bus stop not in baju kurung, but in jeans n t-shirt, with tudung and without tudung dalam sekelip mata.... i think thats just my way of rebelling with the fact that i was forced to wear the tudung.

Fit berkata...

hahaha standard la tu. mase tu kan tgh rebellious age. tapi as long as x buat bende mengarut tu kire ok la tu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...